Estació sísmica de Galliners (CGAL)

Codi: CA.CGAL Nom: Galliners

Latitud: 42.1480 N Longitud: 2.8752 E Alçada: 132 m

Fondària local: 0 m

Propietari: Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya

Característiques del subsòl
LitologiaPeríodeVs30 (m/s)Classe EC8F0 (Hz)
Conglomerats, gresos i lutitesNeogen446B0.7
Instrumentació per canals i períodes
CanalsData d'iniciTipus de sensorTipus de digitalitzadorResposta Instrumental
HNZ, HNN, HNE24/03/2022Acceleròmetre24 bits[StationXML]

 

Caracterització geofísica

Quocient espectral H/V de soroll sísmic

Quocient espectral H/V del registre de soroll sísmic a l’estació sísmica de Galliners. S’observa un pic al voltant 0.7 Hz que es pot relacionar amb la freqüència fonamental del sòl i, per tant, s’espera un contrast d’impedància acústica en el subsòl. També s’observa un segon pic a aproximadament 5.5 Hz, que es relacionaria amb un contrast d’impedàncies entre capes de sòl superficials.

Imatge
Quocient espectral H/V de soroll sísmic de l'estació sísmica de Galliners

Quocient espectral H/V de soroll sísmic de l'estació sísmica de Galliners

 

Model de velocitat d'ones P

El model de velocitat de les ones P obtingut mitjançant la tomografia sísmica de refracció està caracteritzat per un paquet de materials de baixa velocitat (VP < 2000 m/s) que s’estén fins a 15 metres de fondària (materials ripables). La profunditat d’investigació del perfil sísmic no és suficient per detectar velocitats superiors a 2500 m/s, valors de velocitat associats a la roca sana no ripable i que es poden interpretar com el basament rocós.

Imatge
Model de velocitat de les ones P per a l'estació sísmica de Galliners

Model de velocitat de les ones P per a l'estació sísmica de Galliners

 

Model de velocitat d'ones S

En el model de velocitat de propagació de les ones de cisalla (Vs) obtingut mitjançant la tècnica d’array està caracteritzat per una capa profunda de sòl tou amb una Vs d’uns 1000 m/s que s’estén fins a poc més de 300 metres de fondària. A la part superficial s’observen dues capes de baixa velocitat. La primera té uns 5 metres de gruix i una Vs de 260 m/s. La segona capa arriba fins a uns 20 metres de profunditat i té una Vs aproximada de 380 m/s. El basament rocós es detecta a aproximadament a 345 metres de fondària i té una velocitat d’uns 2100 m/s.

Imatge
Model de velocitat de les ones S per a l'estació sísmica de Galliners obtingut mitjançant l’anàlisi d’ones superficials (MASW)

Model de velocitat de les ones S per a l'estació sísmica de Galliners obtingut mitjançant l’anàlisi d’ones superficials (MASW)