Monòlit SOLS027 | icgc

Monòlit SOLS027

Monòlit de sòl extret a 1,5 metres d’altitud en l’entorn del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter al municipi de Torroella de Montgrí

Observacions

Sòl molt profund, ben drenat i de textura arenosa. Situat a la plana d'inundació del riu Ter, procedent del cordó litoral de la platja de l'Estartit amb un pendent molt suau.

Estructura amb blocs i amb rastres de fauna sobre un paquet de sorres sense estructura. A partir de 130 cm apareix una capa freàtica d'influència marina.

Segons les calcificacions tenim un Entisol, Typic Xeropsamments, mesclada (calcària), tèrmica (SSS,2014) i com a Eutric Arenosol (WRB, 2014).

Geologia

Des del punt de vista geològic són dipòsits litorals constituïts per sorres fines ben classificades de composició variada (a causa de l'onatge) de l'època de l’Holocè. Situats en la zona es troba al cordó litoral de la platja de l’Estartit, en una plana d’inundació vora el riu Ter.

 

Imatge
SOLS027. Monòlit i monòlit interpretat

 

Imatge
SOLS027. Descripció dels horizons del monòlit